Obvezni e-računi u Hrvatskoj
Donesen je zakon o obveznim e-računima u Hrvatskoj
Obavještavamo vas da je Vlada Republike Hrvatske potvrdila zakon o obveznoj upotrebi e-računa u gospodarstvu, koji će stupiti na snagu 1. siječnja 2026.
Opća uredba
Početak obvezne razmjene: 1. 1. 2026.
E-računi moraju biti usklađeni s europskim standardom (EN); konkretni formati nisu određeni zakonom.
Razmjena se odvija putem pristupnih točaka (posrednici ili vlastiti sustavi), koje moraju osigurati sigurnu razmjenu i interoperabilnost.
Pristupne točke identificiraju se digitalnim certifikatom s OIB-om.
Rok čuvanja e-računa: 11 godina.
Bit će uspostavljen registar AMS (adrese za primanje e-računa).
Fiskalizacija je obvezna i za izdavatelja i za primatelja e-računa.
Obveze izdavatelja
Obvezno izdavanje e-računa za sve domaće transakcije, osim za gotovinska/kartična plaćanja s fiskalizacijom.
Račun mora sadržavati klasifikaciju proizvoda prema djelatnostima (KPD).
Ako primateljev AMS nije u registru, dopušten je papirnati račun.
E-računi se moraju fiskalizirati u roku od 5 dana, s ograničenim skupom podataka.
U slučaju poteškoća s fiskalizacijom: rok za otklanjanje i izvješćivanje je 5 radnih dana.
Mjesečno izvješćivanje o izdanim e-računima i iznimkama – do 20. dana u sljedećem mjesecu.
Mogućnost ispravka računa uz zadržavanje broja, ako se ne mijenja porezna osnovica.
Obveze primatelja
Primatelj mora prihvatiti e-račun putem pristupne točke u standardiziranom formatu.
Poruka o fiskalizaciji mora biti potpisana digitalnim certifikatom.
Obvezna objava AMS adrese za primanje e-računa.
Primljeni e-računi moraju se fiskalizirati u roku od 5 dana.
Obvezno izvješćivanje o odbijenim računima – do 20. dana sljedećeg mjeseca.
Ispravljeni račun mora se fiskalizirati odmah po primitku.
Obveze pružatelja usluga (informacijskih posrednika)
Moraju osigurati usklađenost informacijskih rješenja sa zakonom i uspješno proći testiranje putem službenog portala.
Dužni su dostaviti dokumentaciju: opis sigurnosnih mjera, certifikat ISO/IEC 27001 te izjave o zaštiti podataka i poslovanju unutar EU.
Održavanje certifikata uvjet je za upis (i ostanak) na popisu pružatelja usluga.
Moraju poštovati pravila kibernetičke sigurnosti.
Obvezni su sklopiti ugovor s klijentima o međusobnim pravima i obvezama – iznimka su korisnici MICROeRACUN.
S bizBoxom smo spremni i potpuno usklađeni s novim zakonodavstvom!

